@turbo, unser Problem wird meiner Ansicht nach auch hier
http://www.1130cc.com/forums/showthread.php?t=91988&page=2
thematisiert. Habe mir nochmal die Abbildung des Kettenspanners (hydraulisch ;-)
angesehen da ist ja eine Distanzscheibe mit eigener Teilenummer verbaut, wenn ich den
Beitrag im 1130cc Forum richtig gelesen habe dann verbauen die Jungs da auch mal eine zweite
davon und das Kettenrasseln lässt nach ( schon etwas schmerzfrei )
Es gibt ein original HD Tool um den Kettenspanner zu testen bzw. die Spannung der Ketten oder der Kettenführungen wie auch immer, ein vom mir kontaktierter offizieller HD Dealer kannte das Teil nicht mal
, Kosten ca. 100 Dollar auf Wunsch suche ich noch mal die Teile Nr. Gibt es aber nicht im normalen Handel, bekommt nur der Dealer, oder wie im von mir geschilderten Fall auch nicht
Foto vom Tool hier:
http://farm7.staticflickr.com/6041/6263803939_735d1fa847.jpg
offensichtlich kann man bis zu 4 Shim´s einbauen :
The procedure is in Chapter 1 (Maintenance) and involves rotating the cams to a "safe" position before removing the tensioners and measuring chain slack. The book procedure requires the use of a special cam chain measurement tool (HD-45334) and, if necessary, additional tensioner shims (40095-01K). This is an abbreviated version of the procedure:
Support engine with scissors jack under frame at fuel tank
Remove maxi fuse
Disconnect negative battery lead
Remove air filter top (you need to watch the intake valves open and close)
Remove derby cover and horn
Rotate engine (CCW, book suggests using HD-45314 wrench) with throttle open and watch front cylinder intake valves
Continue rotating until valves fully open and then close
Rotate an additional 90°
Remove front cylinder secondary tensioner and sealing washer and HD-45334 to measure chain slack
Count grooves that show on tool
If 4 grooves are visible add 1 shim (only if chain noise is heard on start-up)
If 3 grooves are visible add 2 shims (only if chain noise is heard on start-up)
If 2 grooves are visible add 3 shims
If 1 groove is visible add 4 shims
Shims are installed by removing plunger from tensioner (protect plunger with cardboard and twist out with pliers). Coat shims with engine oil before installing in tensioner.
Install secondary tensioner for front cylinder (never rotate engine with tensioners removed) and rotate engine while watching rear cylinder intake valves. Follow same procedure as before, rotating 90° after rear intake valves close and follow same procedure to measure chain slack and add shims if necessary.
Grüße hugger882
Dieser Beitrag wurde schon 1 mal editiert, zum letzten mal von hugger882 am 19.06.2012 20:21.